התקשרו עכשיו:
0545-742352

הפרעות קשב והתנהגות- מידע, אבחון וטיפול קוגניטיבי התנהגותי

למפגש עם אמיר מנהל המכוןמפגשי ייעוץ והתערבות ממוקדים

❀ ניתן להגיע לשניים עד שלושה מפגשי הערכה והתערבות עם אמיר
❀ כלי התערבות ממוקדים וישימים
❀ במידת הצורך- מפגשי מעקב אחת למספר חודשים- לשם בחינת תהליך השיפור
❀ עקב עומס במבקשים להיפגש עם אמיר ועל מנת לקדם בקשתך- לחץ כאן ורשום בקשה למפגש עם אמיר



*כ- 15% מהאוכלוסייה בישראל סובלים מ ADHD

*מחסור בדופמין, גורם להפרעה, עת הדופמין אמון על יכולת הקשב והריכוז

*מחסור בדופמין, גורם לנטייה לסכנה וריגושים

*נטייה לאימפולסיביות, לצד קשיים בהבנת סיגנלים חברתיים, גורמים לרוב לקשיים חברתיים אצל ילדים ונוער הסובלים מהפרעת הקשב

*לסובלים מ- ADHD נטייה בגיל ההתבגרות להשמנה, התמכרות (שוקולד, אלכוהול, סמים) וביצוע תאונות דרכים באחוז גבוה יותר מהאוכלוסייה הכללית

*כ- 70% מהסובלים מהפרעות קשב, סובלים מהפרעה נוספת: דיכאון, הפרעות התנהגות קשות, לקויות למידה, טיקים, הפרעה טורדנית כפייתית

*אבחון שגוי- ילדים רבים מאובחנים עם ADHD על ידי רופאי משפחה, או נוירולוגים, המתקשים לבחון את ההפרעות הנלוות להפרעה זו (בארץ מספר המאובחנים, גדול פי 3 מהילדים המאובחנים באנגליה!) ולכן לעיתים מקבלים אבחון וטיפול לא נכון

*מחקרים עדכניים מציינים, כי מוקד ההפרעה אינו רק נוירולוגי, אלא קשור ליחסי הגומלין בין הילד למשפחתו ולמסגרת החינוכית

*על פי מחקרים, טיפול פסיכולוגי, או טיפול במשחק אינו מסייע לילדים הסובלים מהפרעת קשב. הטיפול המתאים הינו הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT), המסייע להם בצמצום האימפולסיביות ובהגברת הקשב, וזאת לצד עבודה עם ההורים על גבולות והסמכות ההורית, המשמעותית ביותר עם ילדים הסובלים מ- ADHD

יש לך שאלה?
מחכה לך מענה מאמיר מנהל המכון
לחץ כאן ונעזור לך לפתור את הבעיה, עכשיו


הרחבת קריאה- מחקרים עדכניים בפרעת קשב

מתוך מחקריהם ועבודותיהם של ד"ר ענתבי, ד"ר מנור, ד"ר ברגר, ד"ר רוטשילד, פרופסור מבורך, ופרופסור סרוף עולים הממצאים הבאים:

מבחן טובה אינו מוכר על ידי ארגון הבריאות העולמי ואחד מכל חמישה ילדים, המאובחן עם הפרעות קשב, מטופל בריטלין ללא צורך

הילדים לאורך זמן מפתחים סבילות לתרופות

קיים אבחון שגוי משמעותי באבחון הפרעת קשב וריכוז, עת לא נבדקים הפרעות רגשיות נוספות. נמצא כי 70% מהנבדקים סבלו מהפרעה רגשית נוספת לצד הפרעות הקשב (תחלואה כפולה), כאשר לרוב הפרעת הקשב הנה ההפרעה המשנית

תחלואה כפולה- נמצא כי 50% מהילדים סובלים מהפרעת התנהגות מתנגדת (ODD, CONDUCT), אחד מכל 4 ילדים סובלים מחרדה ולקויות למידה ו- 18% מהילדים סובלים מהפרעות במצב הרוח ודיכאון. לבעיות אלו תסמינים דומים להפרעות הקשב.

ריטלין אינו מונע ואינו מטפל בהתקפי זעם ובעיות התנהגות קשות (ODD, CONDUCT), אשר למעלה מ- 50% מהילדים סובלים מהפרעות אלו

ריטלין נוגד חרדה ובמקרים של אבחון שגוי בהפרעות חרדה (חרדה כללית, חרדת פרידה, חרדה חברתית, פוביה, כפייתיות וטראומה), עלול להגביר החרדה ולפגוע בהתפתחות הפסיכולוגית של הילד

התייחסות להפרעת הקשב כמרכיב נוירולוגי בלבד אינה נכונה

הפרעות קשב עלולות להתפתח עקב מצבי לחץ, משברים, מעברים ושינויים במשפחה, קונפליקטים בין הילד להוריו ובין ההורים עצמם, אלימות, הזנחה, העדר תמיכה חברתית, מצבי חיים כאוטיים, טראומה ועוד

נתינת תרופה לילדים אלו אינה משנה את התנאים הסביבתיים בהם חיים מלכתחילה, וזהו מוקד הטיפול העיקרי בצמצום ההפרעה- טיפול בסביבה ובמשפחה עצמה

טיפול פסיכולוגי, טיפול דיאדי, או טיפול במשחק אינו מסייע לסובלים מהפרעת קשב 
טיפול קוגניטיבי התנהגותי לסובלים מהפרעת הקשב והתערבות ממוקדת בסביבה, קרי במקור המצוקה של הילד ביחסי הגומלין עם המשפחה והחברה, יכול לצמצם משמעותית את בעיית הקשב וההתנהגות של ילדים אלו.

על סמך מחקרים אלו-

מכון שפר פתח מודל משפחתי- מערכתי CBT,  המטפל בהפרעות קשב ובבעיות התנהגות קשות

המודל המשפחתי CBT
- מודל טיפולי ייחודי זה פותח ע"י שפר אמיר ומתבסס על מחקרים וניסיון רב שנים בטיפול בילדים עם קשיים התנהגותיים מורכבים וליווי המשפחות בתהליך.

למי מתאימה גישת טיפול זו:
בעיות התנהגות קשות
הפרעת קשב וריכוז
הפרעות אכילה
משברים וטראומות

הנחות המוצא לטיפול זה:
ההורים הם בעלי הידע הרב לגבי ילדם וכיצד נכון לעבוד ולסייע לו
אין ילדים בעיתיים יש ילדים במצוקה שזקוקים להכוונת הוריהם

בבסיס התפיסה:
כל מה שהמטפל יודע ההורים לומדים ומיישמים מול הילד ומול המשפחה כולה - כך השינוי נשמר לאורך זמן והתא המשפחתי מתחזק
שעה בשבוע עם מטפל אינה שווה לעשרות השעות של ההורים עם הילד
עקב עבודת ההורים במשך כל השבוע חל שינוי מהיר בהתנהגות ילדם

תהליך הטיפול המשפחתי הממוקד
:
עיקרון ההתנהגות- ההתנהגות החיצונית של הילד, מלמדת על קושי פנימי. תגובה לאותו קושי מצמצמת ההתנהגות ומחזירה לתפקוד תקין
עיקרון הסמכות- סמכות הורית, אשר תואמת אצל שני ההורים, ובאה לידי ביטויי באופן רציף וקבוע, תוביל לשינוי בהתנהגות הילד, תוך זמן קצר
עיקרון הרצף- תיאום עבודה מערכתית בין הורים למערכת החינוכית ובין הילד, מייצרת שינוי משמעותי אצל הילד הן במשפחה והן במסגרת החינוכית

יש לך שאלה?
מחכה לך מענה מאמיר מנהל המכון
לחץ כאן ונעזור לך לפתור את הבעיה, עכשיו


מכון שפר- המומחים שלך בטיפול CBT
                בהנהלתו  של אמיר שפר





המאמר בגדר המלצה ואינו תחליף לאבחון ו/או טיפול רפואי, רגשי, או אחר

שפר- מכון לטיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותי בחיפה והצפון