שפר- מכון לטיפול קוגניטיבי התנהגותי בחיפה והצפון

כל מה שחשוב לדעת על יום המאה לבנים

כל התשובות וטיפים לקבלת תפקידים משמעותיים בצבא
למידע על הקשר בין הראיון האישי בצו הראשון לתפקידים נחשקים בצבא ניתן לקרוא כאן

מהו יום המא"ה?
ראשי התיבות של יום המאה הנו מיון, איתור והתאמה. ביום ארוך זה, המטרה הנה לחוות מספר מצבים שונים, אשר דרכם ניתן יהיה להעריך את היכולות שלך ולהתאים לך תפקיד בצורה יעילה ומתאימה יותר.

מה זה יום המאה לבנים?
עד לאוקטובר 21, רק בנות היו עוברות יום המאה. ומעכשיו גם בנים יעברו את יום המאה, שוב על מנת לנסות ולהתאים את התפקיד שלך בצבא בצורה יעילה יותר.

מה הסיכוי שאכן אקבל תפקיד טוב?
מדובר בניסוי שהחל מסוף 2021 וימשך כשנתיים, במהלכו ינסו להתאים ביום המאה בצורה טובה יותר את התפקידים עבורך.
יחד עם זאת מי שיש לו פרופיל קרבי (פרופיל 72, 82, 97), מיועד לקרבי. במידה ויש קושי לגבי השירות הקרבי, או קשיים אחרים לגבי השירות הצבאי, יש לפנות בהקדם כאן, לסיוע מיידי. רצוי לפנות בהקדם ולפני יום המאה.

אם אצליח ביום המאה, אז בטוח אקבל תפקיד טוב?
לא, החלק המשמעותי ביותר הנו בראיון האישי בלשכת הגיוס בצו הראשון. שם מראיינת תבחן לעומק את מאפייני אישיותך. ניתן לקרוא על  תהליך זה כאן.

מתי אזומן ליום המאה?
מספר חודשים לאחר הצו הראשון בלשכת הגיוס.

מה הולך להיות ביום המאה?
מדובר ביום ארוך שבו תיבחנו על המיומנויות הבאות: יכולת הדרכה, פיקוד, ניהול וארגון, עיבוד מידע, חוסן ובשלות, קשב, יכולות טכניות, עבודה בצוות, התמדה, יחס לאחר, גמישות מחשבתית, קבלת מרות והתמודדות בתוך מסגרת.

יהיו מספר תחנות:
1. תחנה של מפגש קבוצתי. יחד עם עוד מספר נערים תקבלו משימה לפתור יחד (עבודת צוות, מנהיגות, חוסן). 2. הרצאה של מספר דקות. כ"א יקבל נושא לדבר עליו 5 דקות (יכולות הדרכה)
3. מחשב- משימה או מילוי שאלונים 'משעממים' (יכולת ריכוז). בנוסף, מבחנים הדומים לבחנים הפסיכוטכניים שעשיתם בצו הראשון
4. פאזל- הרכבה של דגם/תמונה (יכולת טכנית)
5. משחק תפקידים עם איש צוות- תוצג בעיה על ידי איש המקצוע ועל המלשב להציג פיתרון (תיבחן יכולת בינאישת והתמודדות בפתרון קונפליקטים, בשלות רגשית)
6. דיון על משאבים- קבוצה מול קבוצה יצטרכו לשכנע מה יותר חשוב, למשל סיוע כלכלי מגזר מסויים (עבודה בצוות, מנהיגות, אסרטיביות)

כאמור, לרוב אין צורך להתאמן ליום המאה. והחלק המשמעותי ביותר הנו הראיון האישי. מי שהיה בתנועת נוער, יש לו היכרות עם המצבים השונים שיפגוש ביום המאה.
בקישור כאן ניתן לפנות להכנה לראיון האישי ומי שבהמשך ירצה לעבור על מספר סיטואציות להכנה ליום המאה ניתן לפנות בהמשך לקראת המיון.

חשוב לזכור כי לרוב בני הנוער, מדובר בפעם ראשונה שנמצאים בראיון אישי, הבוחן את יכולתיהם האישיות. מאחר והמפגש עם המאבחנת, משפיע על כשליש מציון הקב"א החדש, חשוב כי המלש"ב יתאמן עם ההורים על תהליך משמעותי זה. ניתן לעבור הכנה מקיפה במכון שפר לראיון האישי.

הכנה לראיון האישי ניתן ללחוץ כאן ולמלא פרטים.
הכנה לראיון האישי, הנה הכנה ייחודית שניתנת רק על ידי שפר אמיר, מנהל המכון.
שפר אמיר הנו יועץ בכיר בנושא גיוס וצבא. ובעל ניסיון עשיר של 20 שנים בתחום הצבאי, הן כקצין בריאות הנפש (קב"ן) והן כיועץ במשרד הביטחון. תפקידיו המגוונים, והידע הרב שרכש לאורך השנים, הובילו לסיוע רב למלש"בים (מועמדים לשירות) ולחיילים.

שימו לב כי מי שיש לו פרופיל קרבי (מפרופיל 72 ומעלה) ישובץ לקרבי, לא משנה לגבי התהליך בראיון וביום המאה, ולכן יש חשיבות עוד בשלב הכי מוקדם, לפנות להתייעצות, במידה ויש קושי רגשי משמעותי לגבי הגיוס לקרבי, או קשיים אחרים לגבי השירות.

מתי אקבל את הציון על יום המאה?
לאחר מספר שבועות תקבל פירוט על כל היכולות שלך ובסוף כיתה י"א/תחילת כיתה י"ב תקבל את המנילה- התפקידים שנמצאת להם מתאים. בהתאם לתפקידים שיוצעו לך, תוכל לדרג את מידת העניין והמוטיבציה לגבי כל תפקיד.
בהמשך, כחודש וחצי לפני הגיוס, תקבל הודעה מסודרת לתפקיד הספציפי שאיליו תשובץ.

בהצלחה!

הכנה רגשית לפני גיוס– פחדים, קשיים חברתיים, דימוי גוף, שינויים במצב הרוח.

טיפים לצו הראשון– כל המידע לגבי הצו הראשון- 4 התחנות בלשכת הגיוס

חשוב לזכור
עם סיום הצו הראשון תקבל את הנתונים האישיים שלך- קבא החדש, דפר ופרופיל. מעל פרופיל 72- משמעו פרופיל קרבי. כל המידע לגבי פרופיל קרבי, ניתן לקרוא כאן

אמיר שפר, מנהל המכון הנו יועץ בכיר בנושא גיוס וצבא. ובעל ניסיון עשיר של 20 שנים בתחום הצבאי, הן כקצין בריאות הנפש (קב"ן) והן כיועץ במשרד הביטחון. תפקידיו המגוונים, והידע הרב שרכש לאורך השנים, הובילו לסיוע רב למלש"בים (מועמדים לשירות) ולחיילים.

לייעוץ, הכנה רגשית לפני גיוס, הכנה לראיון האישי, הכנה לראיון האישיותי, חוות דעת לפרופיל, טיפול בזמן השירות הצבאי ניתן לפנות כאן.

סודיות מובטחת – דיסקרטיות מלאה

ראיון אישי- טיפים להכנה לראיון האישי

איך לשפר את הקבא שלי

הראיון האישיותי- מודיעין, סייבר, עתודה, קצונה וסיירות

לראיון המלא עם המומחה אמיר שפר וכל המידע על תהליך החיול, מפגש עם הקב"ן, ראיון אישיותי קה"ס, פרופיל נפשי, שחרור ועוד

לכל ההמלצות על הקב"ן אמיר שפר

ערעור על קבא ודפר

הכנה לראיון הפסיכולוגי בצבא- סיירת, סייבר, מודיעין

הכנה רגשית לפני גיוס

לכל השאלות לגבי קב"ן, איך נפגשים קב"ן, קה"ס, פרופיל 21 וההשלכות של פרופיל 21, חוות דעת של קבן

טיפים להורים למלש"ב וחיילים בסדיר 

לכל המידע על הורדת פרופיל צבאי ונפשי

טיפול בזמן השירות הצבאי

המפגש עם הקב"ן- עשה ואל תעשה

הכנה רגשית ומנטלית ליום סיירות ושירות ביחידות מובחרות

טיפים לצו הראשון- כל המידע לגבי הצו הראשון- 4 התחנות בלשכת הגיוס

שפר– ניסיון מוכח של 20 שנה
מבוגרים  מתבגרים  ילדים

 

מכון שפר
מקצועיות וניסיון מוכח
דיסקרטיות מלאה – סודיות מובטחת

 

 

 

 

כל הנכתב כאן אינו תחליף לייעוץ, או טיפול רגשי, רפואי ו/או אחר
קבא ודפר- טיפים מבחני קבא ודפר בצו הראשו בלשכת הגיוס
תגיות: צו ראשון,הכנה רגשית לבני נוער לפני גיוס,טיפול לפני גיוס לצבא,בדיקות רפואיות לשכת גיוס,דפר,קבא,מה זה דפר,מה זה קבא,מאבחנת בלשכת גיוס,חוות דעת לפרופיל,קב"ן לפני הגיוס,טיפול בבני נוער לקראת גיוס,אמיר שפר,

תפריט נגישות